10 Ocak 2013 Perşembe

derin sorunsal

evet efendim yeni bir yazı ile daha selamlar edip büyükler küçükler faslını geçip hoop konuya geçiyorum
aşk ve dostluk kavramlarıyla ilgili çeşitli araştırmalar yaptım. az biraz toplum taraması biraz telefon görüşmesi ve ürünlerine , varlığına sağgı duyduğum zekalarla beyin fırtınası yaptım.sonra derle topla derken buyrun aşağıdaki gibi oldu herşey.
aşk ve dostluk birbirlerine çıkan iki çıkmaz sokak aslında. ben uzun zamandan beri aşkı çok yoğun bir paylaşım olarak görmüştüm hala da öyle görüyorum. aşk öyle bir paylaşımdır ki herşeyini paylaşırsın. içini dışını herşeyi. dostluk  duygu merdiveninin basamaklarında aştan bir hamle daha önce geliyor. sevgili o gay "dostun aşkın olmayabilir ama aşkın aslında en yakın dostundur" mealinde bir açıklaması olmuştu ki, daha öncesinde farklı tepkilere maruz kalan ben bu sözleri duyunca az sevinmedim.

ciddi bir kısım da var ki dostluk ve aşk duygularının farklı kaynaklardan oluşan mahsüller olduğuna inanıyor,  aşk ve dostluk birbirine yakın fakat farklı ailelere ait iki arkadaş sistemiyle hareket ediyorlar. bu sistemi çözmem gerektiğine karar verip çeşitli irdlemelerde bulundum. sonuç kültürde saklı
dosta asla aşkla bakılamayan bir görenek üzere yetiştiriliyoruz. yıllarca kanka olan kızlı erkekli ya da erkekli erkeli veya kızlı kızlı  gruplar birbirlerine olan hislerini çok uzun yıllar sonra açıyor. iyi birşey mi tartışılır.  ama günümüzde bu kadar zor bulunası birşey olan aşk daha alt bir duygu adına nasıl terk edilebilir ki
hamurun fazla su çektiğinin farkındayım bu nedenle çok daha üstelemeden sizlere bırakıyorum devamını.
ne fark görüyorsunuz bu iki kavram hakkında gerçekten meraktayım.
aşkınız bol olsun efendim

4 yorum:

  1. dostlukla aşk arasında pek fark yok bence paylaşım açısından. aşkım dediğin kişi fiziksel birlikteliğinin olduğu bir dost değil mi sonuçta :))

    aşkın senin dostundur ama her dost aşkın olmayabilir ancak dostluktan aşka geçiş yapmak bence pek zor olmamalı. sonuçta derin paylaşımlarımız olan kişiler dostumuz oluyor. Bazı kişiler bu konuyu neden tabu haline getirir anlamam zaten... Bu yoldan geçen birisi olarak Jason Mraz'in LUCKY şarkısının dizelerini yazmak istiyorum :

    I'm lucky I'm in love with my best friend
    Lucky to have been where I have been

    :))))

    YanıtlaSil
  2. Allah Allah efendim hoşgeldiniz öncelikle blogumuza yeni imzalar bizleri çokn sevindiriyor inanın :)
    tekrar bi sevinme ünlemi koymak istiyorum ama üstekini bastırır diyerek uzak duruyorum :) böyle düşünmenize sevindim ama diğer yolla düşünenleri geröekten anlamak istiyorum sebep neden diye
    şarkıdan da "cuk" sesi geldi tam yerine monte
    teşekkürler yorum için

    YanıtlaSil
  3. ben diyeceğimi demişim zamanında ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nostalji yapmışız sevgili o gay :) isminin sen yokken nerelerde geçtiğini mi araştırıyorsun acaba :P

      uzun zaman olmuştu bu gonderimi okumayalı vesilenle okumuş oldum teşekür ederim. hem o güzel sözleri dediğin için hem de nostalji yaptırdığın için :)

      Sil