3 Şubat 2013 Pazar

özenti ımtırak :P

evet açık açık itiraf ediyorum bu blogu açmamın en büyük sebebi bi'gayin blogunun okuduktan sonra 70lerdeki mahalle gezintilerinden sonra "aaaa Fatmanın çok güzel koltukları var benim neden yok " diyerek çatım çatım çatlayan kadın psikolojim olduğu gibi bu yazıyı klavyeye aktarmamın da en temel sebebi sevgili depresif ayunun harkulede yemek tariflerini okudukça içimde oluşan haset duygusudur

ohh be baklayı daha başlamadan çıkarınca ağızdan kolay oluyormuş :) kendimi aşşağıdaki teyze gibi hissetmedim de değil hani :)



şimdi efendim gelelim neler yumurtalayacağıma kabak tatlısı yaptım. dersiniz ona ne var hepimiz yapıyoruz diye ama dedim ya eğer yazmasam çatlama durumuna geldiğimden :) neyse

efendim bulunduğum memlekette tembel hanımlar veya yeteneksiz hanımlar ve beyler için bal kabakaları soyulup hatta iri parçalar halinde dopranıp satılıyor pazarda malumunuz kabak soymak ve parçalamak ekstra bir iş dolayısıyla bende bir poşet bal kabağı aldım ve kocaman parçaları küçük küçük doğradım sonra mini göveçlere yerleştirip önceden 250 derecede ısıtılmış fırına salıverdim  tabi salmadan evvel her kaba 1 yemek kaşığı şeker ve bir tutam tarçını da en üstüne ilave ettim ben karıştırmıyor böylece şekerin karamelize oluşu tarçınla birlikte nefes bi tat oluyor çok pratik bi tatlı kesinlikle tavsiye ediyorum


benim tek hatam tabaklara az kabak koymuş olmam oldu birde 35 dakikayı geçirmeyin derim sonra hepten reçel gibi oluyor az diri sevenler varsa 30 dakika ideal gibi





evet umarım denersiniz ya da burda hep beraber geliştirir yeniden yaparız ımtırak tatlısı olur - bak bak ama hemen sahiplendim yüzyıllık tatlıyı -
afiyet şifa  bal şeker olsun 

5 yorum:

  1. Hmmm demek blog yazmana haset duygusundan bile olsa katkım olmuş heh heee :)

    Gelelim kabak tatlısına. Bayılırımmm. Ellerine sağlık. Beni o minicik güveçlerle kandıramazsın, bir kaç tane yerim ona göre :))

    Ama lütfen benimkilerde tarçın olmasın.

    YanıtlaSil
  2. katkın asla inkar edilemez depresif eksik olma

    tamam sana bol bol yapayım sözüm olsun bide ben bunu muhallebili yapıyorum yazları o çok güzel oluyor kabak ya da şeftaliden :)

    muskat rendeleriz seninkine onu severmisin peki :)

    YanıtlaSil
  3. muskat pek sevmem. meyveli tatlılarda başka aromalardan hoşlanmıyorum daha doğrusu. kendi tatları olsun yeter bence... şeftali de en favori meyvemdir bu arada :)

    Yaa şu yayın formunu değiştirsen. her seferinde "robot olmadığınızı kanıtlayın" diye bir sürü kargacık burgacık rakam ve harfi yazmamız gerekiyor :(

    YanıtlaSil
  4. kusura bakmayın yeni bi bloger olmamdan ötürü yavaş yavaş halledicez bu tip sorunları

    şeftaliyi öğrendiğimiz iyi oldu mevsimi gelsin yapalım da bi paylaşalım bakalım beyenecek misiniz

    YanıtlaSil
  5. şeftali olsun çamurdan olsun heheee :)

    YanıtlaSil