Sevgili dostlar ;
Bir önceki paylaşımımızda din konusuna değinmiştik. Bir çoğumuzun
dertli olduğunu düşündüğüm bu konuya devam edelim. Bu süre zarfında aklıma
gelen ve kaleme aldığım diğer konularla alakalı birkaç yazımı da ilerleyen süre
zarfında paylaşırın diye düşündüm.
Efendim şöyle bir özet
geçecek olursak birinci yazımızda
neler yumurtlamışız hatırlama
maksatlı olarak. Tüm dinlerin önce insan olmayı hedeflediğini ardından dinsel
ritüeller arzu edildiğini vurgulamıştık.
İşin eşcinsel boyutunda ise bir yaratıcı olgusunu kabul
etmeme eğilimi olduğunu küçük bir araştırma vesilesi ile müşahade etmiş olduk. Bunun
sebeplerini ise kendimce iki ana başlık altında toplamıştık birincisi
eşcinsellik olgusunun dinler üzerindeki algılamasının olumsuz olması diğeri ise
var olan mevcut farklılığı daha da belirgin hale getirmek adına hali hazırdaki
değerlerinde bir kısmını yok sayma
demiştik.
Bu yazımızda ortaya attığım bu iki savı biraz daha açmak
istiyorum. En rahat konuşabileceğim din olan İslam dininden konuyu devam
ettirmek istiyorum. Diğer dinlere mensup dostların ekleme yapmaları beni çok
mutlu eder. Bunu da belirtmeden geçemedim.
Efendim malumunuz İslami
öğeler içerisinde eşcinsel olgulara çok rastlanılmaz. Tek bilinen tarihsel olay
Hz. Lut (a s ) ın kıssasıdır. Ama bundan önce Kuran ın işleyişi hakkında bir
küçük hatırlatma yapmanın yerli olacağını düşünüyorum. Ben Kuran nın çok
katmanlı bir yapıya sahip olduğuna inanıyorum. Nasıl bir anayasanın
uygulanabilir açıklaması şerhleri için binlerce tüzük genelgeye ihtiyacımız
varsa Kuran ın da bu tip bir açıklamalar bütününe ihtiyacı vardır sanıyorum.
Kuran da lut kavmi için “onlar kadınları bırakıp erkeklere yöneldiler” ibaresi
mevcuttur. Ben kendi adıma konuştuğumda
bu halkaya girdiğimi söyleyemem. Hiçbir zaman kadınlara cinsel anlamda ilgi
duymadım ki kadınları bırakıp erkeklere meyil edeyim. Demek ki bizler tarifi
geçen kavme benzemiyoruz. Dolayısıyla da verilen hükümler bizleri tam olarak
bağlamıyor. Bir çok eşcinsel size bu
hadisenin çok farklı yönünü anlatıp “biz lut kavminden farklıyız” diyebilir. Lakin ben
bu cevabı bulduğumda ancak kendimi tatmin olmuş hissettim o sebeple de sadece bu
misali aktardım.
Bu kıssadan hareket ile diyebiliriz ki gerekli insani
şartları sağladığımız sürece hiçbir din bizi eşcinsel olduğumuz için kapı
dışarı etmez edemez bu dinin temel olgusuna terstir. İslam da çock doğuştan
masumdur. Demek ki doğumdan gelen eşcinsel vakalar da masumdur. Masumiyeti öldüren
bizim insanlık dışı olarak da tarif edebileceğimiz edep çizgisinden uzak
fiillerimiz davranışlarımızdır. Aynı durum hristiyanlık için de geçerlidir. Tüm
günahlarından arındırılan –vaftiz edilen- yeni doğan artık günahsızdır. Var olan
eşcinsel duyguların günah olmadığı sonucu aşikardır. Tekrar etmek istiyorum bizleri hem din hem
toplum için çekilmez kılan bizim bahsi geçen çizgiden uzaklaşmamızdır
kanaatindeyim.- ki bir çok alim lut kavminin de helak sebebini bu tür bir
ahlaksızlığa bağlamıştır-
İkinci sebep olarak
gördüğüm herhangi bir dine ya da – daha spesifik
bir ifadeyle yaşanan toplumdaki dine- dahil
olmama durumunu ise farklılığı vurgulama isteği olarak görüyorum. Bilinen bir
moda gerçeği vardır ki eğer kapatılamayan bir vücut kusuruna sahipsek ilgiyi
başka yöne çekecek argümanlar kullanmamız gerekir. kumaş desenleri kesimler
dekolteler, aksesuarlar makyaj misal
verilebilir. Ya da benzer argümanları
var olan en güvenilir öğemizde de–göz bacak
gibi- kullanırız ki dikkat çekici olsun Aynı durumu bu tip bir psikoloji içinde
söyleyebiliriz. Burada iki farklı durumla dine ve ya toplumun genelinden farklı
bir dine ait olma olgusunun varlığını ispatlayabiliriz. Biri eşcinselliğini
sevmeyen biri kendini bu konuda gizleyebilir lakin farklı olduğunu göstermek
için genel din olgusuna karşı çıkabilir. – direk din olgusuna geçişimin sebebi
türk toplumu olarak önem sıramızda din olabildiğince ön plandadır. Böylesine öncelikli
bir kavramda farklı duruş sergilemek olabildiğince dikkat çekici olacaktır- ya
da eşcinselliği ile gurur duyan biri din ile arasına koyduğu mesafe ile
farklılığını daha da belirgin hale getirmiş olur.
Efendim uzuuuun bir yazı oldu. Tekrar ikiye bölmek istemedim. - ama sanırım ekelemek istediğim onlarca şey var bu konuyu ilerde tekrar tartışabiliriz.- Bu sebeple affınıza sığınıyorum ve mutlaka olumlu veya olumsuz tüm eleştirilerinizi bekliyorum. Çünkü çok geniş bir çalışma sahası olan bir konu mutlaka hata olmuş olabilir.
açıkçası iki argümanınızı da destekliyorum. Türkiye de genel olarak bu iki argüman bir arada işletilerek eşcinsel bireyler tarafından din yok sayılmaya çalışılıyor.
YanıtlaSilbu konuda benim de kısa bir yazım vardı okumanız için link vereyim:
http://bigayingunlugu.blogspot.com/2011/09/gay-ve-gunah.html
kesinlikle sadece din değil bazı dert ortaklarımız bu tip değerleri de din veya yan kolları olarak gördüğü için onları da inkar ediyor mesele bu .nice herhangi bir dine mensup olmadan bir çok dinin tavsiye ettiği özelliği taşıyan insan tanıyorum.
Silbunların en temel örnekleri mahremiyet kavramının kalkması ve tek eşlilikten olabildiğince uzak durulmasıdır kanaatindeyim.
yazınızda da lut kavmi için farklı bir açıdan bizden bizlerden farklı olduğunu ispatlayan bir örnek vermişsiniz çok yerinde olmuş teşekkürler paylaşım için
Ya şimdi ben buraya yorum yazıyordum ama, baktım bu yorum neredeyse bir yazı olacak o yüzden durdum. Ben de bu argümanlara katıldığımı söyleyeyim ve kalanını bir yazı olarak yazayım bari :) Sevgiler.
YanıtlaSilçok savinirim sıradan en kısa sürede bekliyoruz yazını
SilBir öncekine yorum yapmadım, devamını bekledim.
YanıtlaSilDin konusunda derin bilgi sahibi değilim, -ki bu konu benden çok uzak.
Ama yazdığınız şu özet cümlesi de konuyu bitirmiş zaten:
"Bu kıssadan hareket ile diyebiliriz ki gerekli insani şartları sağladığımız sürece hiçbir din bizi eşcinsel olduğumuz için kapı dışarı etmez edemez bu dinin temel olgusuna terstir."
teşekküre ederim semi
Sildin konusunda bilginiz olmasa da hatta din sizden uzak bile olsa ben sizi günümüzde belli bir dine mensup hatta o din konusunda söyleyecek pek çok insandan daha fazla din öğesi barındıran bir daha fazla din sahibi buluyorum.
sebep mi ? basit ama karmaşık
islamiyette -muhtemelen diğer dinlerde de- evlatlar birer emanettir. ve emanete sahip çıkamayanlar tam olarak mümin olamazlar. siz çoğu din sahibinden daha fazla emanetlerinizin farkındasınız zarar gelmemesi sağlık büyüyüp yetişmesi için pervane oluyorsunuz
bu benim gözümde sizi çok farklı bir yere koyar
yazdıklarım beni bambaşka yerlere götürdü sapmış olabilirim. özür dilerim