17 Mart 2013 Pazar

din olgumuz 2


Sevgili dostlar ;

 

Bir önceki paylaşımımızda din konusuna değinmiştik. Bir çoğumuzun dertli olduğunu düşündüğüm bu konuya devam edelim. Bu süre zarfında aklıma gelen ve kaleme aldığım diğer konularla alakalı birkaç yazımı da ilerleyen süre zarfında paylaşırın diye düşündüm.
 
Efendim şöyle bir özet  geçecek olursak birinci yazımızda  neler  yumurtlamışız hatırlama maksatlı olarak. Tüm dinlerin önce insan olmayı hedeflediğini ardından dinsel ritüeller arzu edildiğini vurgulamıştık.
 
İşin eşcinsel boyutunda ise bir yaratıcı olgusunu kabul etmeme eğilimi olduğunu küçük bir araştırma vesilesi ile müşahade etmiş olduk. Bunun sebeplerini ise kendimce iki ana başlık altında toplamıştık birincisi eşcinsellik olgusunun dinler üzerindeki algılamasının olumsuz olması diğeri ise var olan mevcut farklılığı daha da belirgin hale getirmek adına hali hazırdaki değerlerinde bir kısmını yok sayma  demiştik.
 
Bu yazımızda ortaya attığım bu iki savı biraz daha açmak istiyorum. En rahat konuşabileceğim din olan İslam dininden konuyu devam ettirmek istiyorum. Diğer dinlere mensup dostların ekleme yapmaları beni çok mutlu eder. Bunu da belirtmeden geçemedim.
 

 Efendim malumunuz İslami öğeler içerisinde eşcinsel olgulara çok rastlanılmaz. Tek bilinen tarihsel olay Hz. Lut (a s ) ın kıssasıdır. Ama bundan önce Kuran ın işleyişi hakkında bir küçük hatırlatma yapmanın yerli olacağını düşünüyorum. Ben Kuran nın çok katmanlı bir yapıya sahip olduğuna inanıyorum. Nasıl bir anayasanın uygulanabilir açıklaması şerhleri için binlerce tüzük genelgeye ihtiyacımız varsa Kuran ın da bu tip bir açıklamalar bütününe ihtiyacı vardır sanıyorum. Kuran da lut kavmi için “onlar kadınları bırakıp erkeklere yöneldiler” ibaresi mevcuttur.  Ben kendi adıma konuştuğumda bu halkaya girdiğimi söyleyemem. Hiçbir zaman kadınlara cinsel anlamda ilgi duymadım ki kadınları bırakıp erkeklere meyil edeyim. Demek ki bizler tarifi geçen kavme benzemiyoruz. Dolayısıyla da verilen hükümler bizleri tam olarak bağlamıyor. Bir çok eşcinsel  size bu hadisenin çok farklı yönünü anlatıp “biz  lut kavminden farklıyız” diyebilir. Lakin ben bu cevabı bulduğumda ancak kendimi tatmin olmuş hissettim o sebeple de sadece bu misali aktardım.

Bu kıssadan hareket ile diyebiliriz ki gerekli insani şartları sağladığımız sürece hiçbir din bizi eşcinsel olduğumuz için kapı dışarı etmez edemez bu dinin temel olgusuna terstir. İslam da çock doğuştan masumdur. Demek ki doğumdan gelen eşcinsel vakalar da masumdur. Masumiyeti öldüren bizim insanlık dışı olarak da tarif edebileceğimiz edep çizgisinden uzak fiillerimiz davranışlarımızdır. Aynı durum hristiyanlık için de geçerlidir. Tüm günahlarından arındırılan –vaftiz edilen- yeni doğan artık günahsızdır. Var olan eşcinsel duyguların günah olmadığı sonucu aşikardır.  Tekrar etmek istiyorum bizleri hem din hem toplum için çekilmez kılan bizim bahsi geçen çizgiden uzaklaşmamızdır kanaatindeyim.- ki bir çok alim lut kavminin de helak sebebini bu tür bir ahlaksızlığa bağlamıştır- 

İkinci  sebep olarak gördüğüm  herhangi bir dine ya da – daha spesifik bir ifadeyle yaşanan toplumdaki dine-  dahil olmama durumunu ise farklılığı vurgulama isteği olarak görüyorum. Bilinen bir moda gerçeği vardır ki eğer kapatılamayan bir vücut kusuruna sahipsek ilgiyi başka yöne çekecek argümanlar kullanmamız gerekir. kumaş desenleri kesimler dekolteler, aksesuarlar makyaj  misal verilebilir. Ya da  benzer argümanları var olan en güvenilir öğemizde  de–göz bacak gibi- kullanırız ki dikkat çekici olsun   Aynı durumu bu tip bir psikoloji içinde söyleyebiliriz. Burada iki farklı durumla dine ve ya toplumun genelinden farklı bir dine ait olma olgusunun varlığını ispatlayabiliriz. Biri eşcinselliğini sevmeyen biri kendini bu konuda gizleyebilir lakin farklı olduğunu göstermek için genel din olgusuna karşı çıkabilir. – direk din olgusuna geçişimin sebebi türk toplumu olarak önem sıramızda din olabildiğince ön plandadır. Böylesine öncelikli bir kavramda farklı duruş sergilemek olabildiğince dikkat çekici olacaktır- ya da eşcinselliği ile gurur duyan biri din ile arasına koyduğu mesafe ile farklılığını daha da belirgin hale getirmiş olur.
 
Efendim uzuuuun bir yazı oldu. Tekrar ikiye bölmek istemedim. - ama sanırım ekelemek istediğim onlarca şey var bu konuyu ilerde tekrar tartışabiliriz.- Bu sebeple affınıza sığınıyorum ve mutlaka olumlu veya olumsuz tüm eleştirilerinizi bekliyorum. Çünkü  çok geniş bir çalışma sahası olan bir konu mutlaka hata olmuş olabilir.

6 yorum:

  1. açıkçası iki argümanınızı da destekliyorum. Türkiye de genel olarak bu iki argüman bir arada işletilerek eşcinsel bireyler tarafından din yok sayılmaya çalışılıyor.

    bu konuda benim de kısa bir yazım vardı okumanız için link vereyim:
    http://bigayingunlugu.blogspot.com/2011/09/gay-ve-gunah.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle sadece din değil bazı dert ortaklarımız bu tip değerleri de din veya yan kolları olarak gördüğü için onları da inkar ediyor mesele bu .nice herhangi bir dine mensup olmadan bir çok dinin tavsiye ettiği özelliği taşıyan insan tanıyorum.

      bunların en temel örnekleri mahremiyet kavramının kalkması ve tek eşlilikten olabildiğince uzak durulmasıdır kanaatindeyim.

      yazınızda da lut kavmi için farklı bir açıdan bizden bizlerden farklı olduğunu ispatlayan bir örnek vermişsiniz çok yerinde olmuş teşekkürler paylaşım için

      Sil
  2. Ya şimdi ben buraya yorum yazıyordum ama, baktım bu yorum neredeyse bir yazı olacak o yüzden durdum. Ben de bu argümanlara katıldığımı söyleyeyim ve kalanını bir yazı olarak yazayım bari :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok savinirim sıradan en kısa sürede bekliyoruz yazını

      Sil
  3. Bir öncekine yorum yapmadım, devamını bekledim.
    Din konusunda derin bilgi sahibi değilim, -ki bu konu benden çok uzak.
    Ama yazdığınız şu özet cümlesi de konuyu bitirmiş zaten:

    "Bu kıssadan hareket ile diyebiliriz ki gerekli insani şartları sağladığımız sürece hiçbir din bizi eşcinsel olduğumuz için kapı dışarı etmez edemez bu dinin temel olgusuna terstir."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekküre ederim semi

      din konusunda bilginiz olmasa da hatta din sizden uzak bile olsa ben sizi günümüzde belli bir dine mensup hatta o din konusunda söyleyecek pek çok insandan daha fazla din öğesi barındıran bir daha fazla din sahibi buluyorum.

      sebep mi ? basit ama karmaşık

      islamiyette -muhtemelen diğer dinlerde de- evlatlar birer emanettir. ve emanete sahip çıkamayanlar tam olarak mümin olamazlar. siz çoğu din sahibinden daha fazla emanetlerinizin farkındasınız zarar gelmemesi sağlık büyüyüp yetişmesi için pervane oluyorsunuz

      bu benim gözümde sizi çok farklı bir yere koyar

      yazdıklarım beni bambaşka yerlere götürdü sapmış olabilirim. özür dilerim

      Sil